Contact & support

Hebt u vragen over het bestellen in de webshop, of wilt u een offerte aanvragen? Stel dan uw vraag via het contactformulier. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Naar contactformulier

Veelgestelde vragen

Algemene vragen

Ja, een extra lediging kan worden aangevraagd in de SUEZ portal of via de telefoon (0900-8444).  Aan een extra lediging zijn kosten verbonden, voor actuele prijzen kunt u contact opnemen met onze medewerkers via de telefoon (0900-8444), de live-chat op deze website of het contactformulier.

Wanneer u een extra lediging aanvraagt komen wij de container éénmalig (extra) ledigen. Wilt u structureel extra ledigingen aanvragen? Wijzig dan uw ledigingsfrequentie. 

Ja, dat kan, de ledigingsfrequentie kunt u maandelijks aanpassen. U kunt dit zelf doen door in te loggen in de portal.Uiteraard kunt u hiervoor ook contact met ons opnemen via de telefoon (0900-8444), de live-chat op deze website of het contactformulier. Er zijn geen administratiekosten verbonden aan het aanpassen van de ledigingsfrequentie.

Rolcontainers worden op werkdagen tussen 07:00 en 18:00 geledigd.

Plaats de rolcontainer aan de openbare weg, zodat deze goed zichtbaar en vrij toegankelijk is voor de chauffeur.

Over corona en afval

SUEZ volgt de ontwikkelingen rondom het coronavirus op de voet. We bekijken elke dag welke maatregelen nodig zijn om u als klant goed van dienst te zijn en de gezondheid van onze medewerkers te waarborgen. Dat doen we met hulp van een crisismanagementteam en een continuïteitsplan. We hanteren daarbij de richtlijnen van het RIVM als uitgangspunt. Onze medewerkers werken zo veel mogelijk thuis. Onze chauffeurs kunnen hun werk uiteraard niet vanuit huis doen. Zij hebben strikte veiligheidsvoorschriften ontvangen om besmetting te voorkomen én toch op een veilige manier hun werk te doen. Als medewerkers gezondheidsklachten hebben, vragen we ze thuis te blijven. 
Jazeker. Het kan helaas wel voorkomen dat de wachttijd aan de telefoon langer is dan u van ons gewend bent. Vragen en opdrachten kunt u ook per e-mail of via SUEZ Connect aan ons doorgeven. Onze medewerkers geven zo snel mogelijk antwoord.
Nog geen account voor SUEZ Connect? Registreer u dan eenvoudig via www.suez.nl/suezconnect en u ontvangt binnen 24 uur de activatielink.
 
Dit is mogelijk. Wij begrijpen dat de overheidsmaatregelen impact hebben op uw bedrijf of organisatie. Neem contact op met onze klantenservice om tijdelijk uw ledigingsfrequentie aan te passen. Wij rekenen daar geen kosten voor en zoeken samen met u de beste oplossing.
Als u eenmaal aan ons heeft doorgegeven dat de ledigingsfrequentie tot de duur van de overheidsmaatregelen aangepast mag worden, continueren wij automatisch de gemaakte afspraken. Het is niet nodig om hiervoor opnieuw contact op te nemen.

Wanneer er zicht is op een definitieve einddatum of als, in het positieve geval, uw werkzaamheden eerder hervat kunnen worden, neemt u contact op met onze klantenservice om de ledigingsfrequentie weer te activeren.
 
Neem gerust contact op met onze klantenservice. Wij helpen u zo goed mogelijk met extra ledigingen of het tijdelijk verhogen van de ledigingsfrequentie van uw container(s).
Gebruik je preventief persoonlijke beschermingsmiddelen, dan mag het bij het bedrijfsafval. Komt u tijdens uw dagelijkse werkzaamheden wel in aanraking met het coronavirus? Neem dan contact met ons op. Het kan zijn dat er dan andere richtlijnen gelden voor het afval.

Vragen over de afvalcontainer(s)

De optionele inhoudsmaten van de rolcontainers zijn verschillend per afvalsoort, bekijk de webshop voor actuele informatie.

120 liter rolcontainer: lengte 73 cm, breedte 55 cm, hoogte 93 cm.

240 liter rolcontainer: lengte 73 cm, breedte 58 cm, hoogte 107 cm.

360 liter rolcontainer: lengte 88 cm, breedte 58 cm, hoogte 111 cm.

660 liter rolcontainer: lengte 136 cm, breedte 77 cm, hoogte 108 cm.

750 liter rolcontainer: lengte 167 cm, breedte 75 cm, hoogte 122 cm.

770 liter rolcontainer: lengte 138 cm, breedte 78 cm, hoogte 138 cm.

1000 liter rolcontainer: lengte 167 cm, breedte 92 cm, hoogte 122 cm.

1100 liter rolcontainer: lengte 137 cm, breedte 107 cm, hoogte 136 cm.

1300 liter rolcontainer: lengte 167 cm, breedte 112 cm, hoogte 112 cm.

1600 liter rolcontainer: lengte 167 cm, breedte 112 cm, hoogte 138 cm.

1700 liter rolcontainer: lengte 167 cm, breedte 113 cm, hoogte   140 cm.

2500 liter rolcontainer: lengte 225 cm, breedte 133 cm, hoogte 168 cm.

1700 liter gaaskooi: lengte 167 cm, breedte 77 cm, hoogte  167 cm.

2400 liter gaaskooi: lengte 167 cm, breedte 106 cm, hoogte 165 cm.

De 750, 1000, 1300, 1600, en 2500 liter rolcontainers en de gaaskooicontainers zijn van metaal. De overige rolcontainers zijn van kunststof.

Standaard worden onze rolcontainers geleverd zonder slot. Als u een rolcontainer inclusief slot wilt dan kunt u daarvoor contact opnemen met onze medewerkers via de telefoon (0900-8444), de live-chat op deze website of het contactformulier.

U als afnemer van de dienst draagt de verantwoordelijkheid voor de rolcontainers tijdens de contractperiode. In het geval van schade aan de containers, zullen de kosten voor herstel of vervanging daarom aan u doorberekend worden.

Vragen over de afvalstromen

Welke afvalsoorten zijn toegestaan zijn in een bedrijfsafvalcontainer, en welke niet, kunt u vinden op de pagina over bedrijfsafval.

Welke afvalsoorten zijn toegestaan zijn in een glascontainer, en welke niet, kunt u vinden op de pagina over glasafval. 

Welke afvalsoorten zijn toegestaan zijn in een container voor organisch afval / swill, en welke niet, kunt u vinden op de pagina over organisch afval / swill.

Welke afvalsoorten zijn toegestaan zijn in een container voor papier en karton, en welke niet, kunt u vinden op de pagina over papier en karton.

Welke afvalsoorten zijn toegestaan zijn in een vertrouwelijk papier rolcontainer, en welke niet, kunt u vinden op de pagina over vertrouwelijk papier.

Vragen over contract afsluiten

Klant worden bij SUEZ gaat heel eenvoudig. Met een gepast advies helpen we u graag een keuze te maken welke dienstverlening het beste bij u en uw bedrijf past. Weet u al precies wat u nodig heeft? Selecteert u dan zelf uw afvalstromen, containermaten en ledigingsfrequenties. 

De betaling verloopt via automatische incasso. U ontvangt iedere maand per e-mail een factuur (pdf-formaat), een overzicht van uw facturen is in te zien in de SUEZ portal.

Nee, u dient uw huidige contract bij de andere dienstverlener zelf te beëindigen.

Tip: selecteer tijdens uw bestelling de einddatum van uw huidige contract als startdatum voor de dienstverlening van SUEZ.

U kunt afhankelijk van de afvalsoort kiezen tussen de volgende ledigingsfrequenties: 1x per 4 weken, 1x per 2 weken, 1x per week en 2x per week.

Ja, dat kan. Neemt u dan contact op met onze medewerkers via de telefoon (0900-8444), de live-chat op deze website of het contactformulier, zij helpen u graag verder! 

Nee, de SUEZ rolcontainers zijn enkel voor de zakelijke markt, om klant te worden moet u namelijk beschikken over een Kamer van Koophandel nummer. Voor particulieren leveren wij andere diensten zoals kluscontainers en bigbags. Deze containers kunt u vinden in onze kluscontainer webshop

Binnen 8 werkdagen na uw bestelling worden de rolcontainers geplaatst. Binnen 2 dagen ontvangt u een e-mail met de exacte plaatsingsdatum. 

Nee, de rolcontainers worden kosteloos geplaatst. 

SUEZ plaatst en leegt de rolcontainers door heel Nederland, met uitzondering van de eilanden.

Vragen over het contract

Uw contract heeft een minimale looptijd van 12 maanden. Na 12 maanden loopt uw contract door en is deze maandelijks opzegbaar.  

Ja, dat kan, de ledigingsfrequentie kunt u maandelijks aanpassen. U kunt dit zelf doen door in te loggen in de portal.Uiteraard kunt u hiervoor ook contact met ons opnemen via de telefoon (0900-8444), de live-chat op deze website of het contactformulier. Er zijn geen administratiekosten verbonden aan het aanpassen van de ledigingsfrequentie.

Uw contract heeft een minimale looptijd van 12 maanden. Na 12 maanden loopt het contract door en is deze maandelijks opzegbaar. Wanneer u het contract opzegt wordt er €49,00 (ex. btw) in rekening gebracht voor het afvoeren en schoonmaken van de rolcontainers.

Overige vragen

Een klacht kan worden doorgegeven via de telefoon (0900-8444), de live-chat op deze website of het contactformulier

 

Klik op onderstaande link om de algemene voorwaarden in te zien.

Algemene voorwaarden

Klik op onderstaande link om het privacy beleid in te zien.

Privacy beleid

Bel ons voor vragen of advies

Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 en 17:00